Maltītes pagatavošana kļuvusi par gandrīz tikpat aktuālu tendenci kā mode. Mēs nemitīgi medījam aktuālo. Jaunas sastāvdaļas, jaunus veidus, kā pagatavot, tāpat arī jaunus veidus, kā pasniegt ēdienus.

AEG komandai izzināt jaunās tendences ir dabiski. Ja nu mēs spētu atrast jauno pirms tas kļuvis populārs un nodot šo informāciju cilvēkiem, lai tie apgūtu “rītdienas garšu” ?

Rītdienas garša

Tendences

Izvēlies purpuru

Ja runājam par dārzeņiem uzturā, 2018. gadā purpura toņi ir modē! Tās ir bietes, violetās batātes un hibiska ziedi – produkti, kas bagāti ar dabīgo antioksidantu antocianīnu. Tie ir ne vien veselīgi, bet arī ļoti gardi.

Pūstie graudi un sēklas

Kas spridzina 2018. gadā? Kvinoja, amarants un sorgo. Šie graudi sprāgs uz sakarsētām pannām. Jau gadsimtiem ilgi ar visvienkāršākajām metodēm tiek gatavoti arī pūstie graudi, piemēram, popkorns.

Umami

Guvusi ievērojamu popularitāti Japānā, 2018. gadā tā pārņem visu pasauli. Baudāmi vienkārša – tā ir viena no cilvēka piecām pamatgaršām. Umami dabīgi atrodama dažādos produktos, piemēram, tomātos, miso pastā, gaļā un sēnēs.

Sous vide

Gatavošana ar sous-vide 2018. gadā būs populāra. Bet kas tas īsti ir? Īsumā – tā ir gatavošanas metode, kur ēdienu hermētiski iesaiņo un tvaicē līdz perfektai temperatūrai. Šo tehnoloģiju izmanto augstākās klases restorānos, un tā nodrošina ēdienam nepārspējamu tekstūru, to nepārgatavojot.

Bezatkritumu gatavošana

Izpratne par atkritumu ietekmi uz vidi aizvien pieaug! Cerams, tas nebūs tikai modes kliedziens, bet ilgtermiņa pārmaiņa domāšanā. No deguna līdz astei un no kāta līdz saknei – kā izmantot it visas produktu sastāvdaļas? Ar moderno tehnoloģiju palīdzību un mazliet izdomas jūs varat no sastāvdaļām, ko mēdzāt izmest, radīt pārsteidzošus garšu piedzīvojumus.

Gaļa bez gaļas

Vai augu izcelsmes olbaltumvielas kļūst aizvien populārākas? Sociālajos tīklos un internetā atrodamā informācija par to liecina. Aizvien vairāk cilvēku meklē veselīgas alternatīvas gaļai, neatsakoties no garšas vai tekstūras.

Citas tendences, kam sekot

Ir simtiem gardu tendenču, ko varam apgūt. Melnais vienmēr ir bijis modē. 2018. gadā melnā krāsa ir populāra arī ēdiena gatavošanā. Tādas klasiskās tradīcijas kā fermentēšana un konfiti atkal nāk modē, savukārt Instagram vietne tiek pārpludināta ar tā saucamajām “mākoņu olām”. Rītdienas garša jums piedāvā tendences, kas ir aktuālas tieši šobrīd!

Par projektu

Mēs esam piesaistījuši ekspertu grupu 2018. gada ēdiena tendenču prognozēšanai. Mūsu ekspertu komanda, kurā ietilpst datu pētniece, modes pētniece, žurnāliste un pavāri, ir izpētījusi interneta resursus un mūsu virtuvē apguvusi ikkatru popularitāti gūstošo garšu. Rezultātā ir apkopotas 15 gardākās 2018. gada tendences – no jaunām gatavošanas metodēm līdz populārākajām krāsām, garšām un ēdieniem.

Kurš gan varēja iedomāties, ka šogad purpurs būs dominējošā krāsa mūsu šķīvjos? Vai arī to, ka virtuvēs visā pasaulē iesprāgs pūstie graudi? No šīm 15 tendencēm mēs izvēlējāmies septiņas, ko jums palīdzēsim ne vien pagatavot, bet arī izkopt savas prasmes jaunos un aizraujošos veidos.

Mēs aicinām jūs apgūt rītdienas garšu šodien ar AEG.

 

Tendenču atlase

Lai padziļināti izprastu iedzīvotāju uzvedību un atklātu potenciālās nākotnes tendences pārtikā, tika izmantoti pakalpojumi Google Trends un Social Searcher.

Google Trends
Pakalpojums Google Trends tika izmantots, lai identificētu tendences potenciālu, pamatojoties uz intereses apjomu attiecīgos atslēgvārdos. Izanalizējot daļu no ik dienas veiktajiem 3 miljardiem ierakstu Google meklētājā, īpašu uzmanību pievēršot pēdējiem 12 mēnešiem, tika atlasītas 15 rītdienas garšu atspoguļojošās tendences.

Social Searcher
Pakalpojuma Social Searcher rīks Social Buzz apstiprināja tendences, sniedzot datus par sociālo mediju lietojumu. Izmantojot atvērto API pieeju Twitter, Facebook, Google+, YouTube, Instagram, Reddit, Daily Motion, Tumblr, Vimeo, VKontakte un Flicker tīklos, tika analizēta konkrētu atslēgvārdu parādīšanās ierakstos noteiktā laika periodā.

Ekspertu panelis

Mūsu eksperti ne vien iedziļinājās datu analīzē, bet arī spēlēja nozīmīgu lomu rītdienas garšu izpētē un identificēšanā. Tādas profesijas kā datu pētniecību, modes pētniecību, žurnālistiku un pavārmākslu pārstāvošie eksperti, pamatojoties uz tādiem lielumiem kā uzvedība un popularitāte sociālajos medijos, atlasīja rītdienas garšas.

ŽURNĀLISTE

Mārtija Baklija Kilpatrika (Marti Buckley Kilpatrick)
Baklija ir dzimusi ASV, taču dzīvo Spānijā. Viņa ir žurnāliste un bloga Travel, Cook, Eat dibinātāja. Viņas raksti ir publicēti tādos starptautiskos izdevumos kā The New York Times, National Geographic un Elle.

DATU PĒTNIECE

Liliana Pīrsone (Lillian Piersson)
Vadošā eksperte lielo datu un datu zinātnes jomā. Liliana speciālistiem un studentiem palīdz apgūt datu prasmes, kas nepieciešamas konkurētspējas saglabāšanai mūsdienu uz datiem balstītajā ekonomikā.

PAVĀRS

Heiko Antonivičs (Heiko Antoniewicz)
Heiko ir vācu pavārs, kurš specializējies advancētajās kulinārajās tehnoloģijās, piemēram, molekulārajā gastronomijā, kā arī sous-vide gatavošanā. Viņš būtībā pieder pavārmākslas galmam, jo ir gatavojis maltītes Norvēģijas kroņprincim Haraldam, Karalienei Elizabetei II un Angelai Merkelei.

ĒDIENA LIETPRATĒJA

Nīna Olsone (Nina Olsson)
Radoša mamma no Nīderlandes Nīna aicina savus tūkstošos skaitāmos sekotājus ik nedēļu vērot viņu darbojamies savā digitālajā virtuvē. Viņas receptes ir veģetāras un vegāniskas, taču tās iedrošina un iedvesmo arī viņas sekotājus – gaļēdājus.

MODES (TENDENČU) EKSPERTE (AEG)

Sofija Andreasone (Sofia Andreasson)
Sofija ir Electrolux modes pētījumu eksperte. Viņa piedalās produktu izstrādes grupu projektos un ir atbildīga par modes tendenču izpētes vadīšanu un īstenošanu, tās pārtulkojot un pielāgojot produktu izstrādes procesa dažādajos etapos.